Tersedar Dari Lamunan Itu


Bismillahirrahmanirrahiim..

Be proactive! …bagaikan tersedar dari mimpi yang lama.aku tertidur selama ni.Astaghfirullah..Sesak sekali rasanya,astaghfirullah rupanya selama ini aku tertidur.Syukur Allah,kerana takdirMu telah mengejutkan hambaMu ini semalam.

Masih terngiang2 suntikan kata2 semangat Dr Suhairi (pensyarah ku yg sangat aku hormati akan peribadinya)  dalam ceramah motivasinya yang aku hadiri semalam.Ya ALLAH ,Syukur padaMu kerana membangkitkan kembali semangatku, menyedarkan aku dr mimpi yg lama.HambaMU  lagho selama ini ya Allah…masa-masa yang berlalu byk aku abaikan begitu saja.

Tetapi masih belum terlambat.Masih ada masa lagi utk aku berlari sepantas mungkin, Aku byk belajar dr pengalamanku yg lepas.

Jangan berputus asa walaupun hingga ke saat terakhir!..begitulah pula kata-kata keramat Dr Mashitah,pensyarah Chemical Organik aku..Kata-kata itu yang aku pegang smp ke hari ini walaupun pesanannya itu sudah setahun berlalu.

Jatuh bangkit ku selama ini hanya Tuhan yang tahu,kerana Dialah yg memilih aku utk setiap dugaanNya yang aku sendiri sanggup dan mampu menghadapinya.Aku pasti aku mampu melaluinya.Membawa amanah yang berat tersandang di bahu dan pada masa yang sama berusaha mengimbangkan pencapaian akademik bukan lah sesuatu perkara yg mudah…Tapi aku percaya dengan janji-janji Tuhanku…Dan aku akan berusaha sebaik yang mungkin..dan Haram bagi diriku utk berputus asa dari jalan Tuhanku ini.

Ya ALLAH semoga Engkau menjadikan aku hambuMu yang sentiasa bersyukur dan beristiqamah di jalan Mu YANG BERDURI.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: