Puteri-puteri hatiku


Duhai puteri-puteri solehah,
Sungguh kalian ibarat mutiara di mataku,
Mutiara yang kilauannya dari dasar lautan dalam,
Menyinari bersama tingginya nilaian dirimu.

Aku bahagia,
Dalam kelibat wajah-wajah kalian,
Puteri-puteri yang kusayangi,
Indah berseri bersama akhlak yang murni.

Duhai puteri-puteri hatiku,
Kalianlah permata Islam,
yang kini amanahku,
Untuk aku pegangi.

Sungguh terasa berat di hati,
Amanah digalasi,
Namun harus digagahi.

Kerana diri ini,
ibaratnya lumpur hitam,
Yang dikelilingi mutiara-mutiara seri,
Dan sering kubimbangi,
semoga lumpur hitam ini,
Tidak mengotori mutiara-mutiara ini.

*monolog 5 RAMADHAN 1430 H.Khas buat adik2 usrahku yang kukasihi,semoga Ramadhan ini mentarbiyah kita menjadi mujahidah sejati.Kalian lah permata hatiku, dan mata-mata rantai perjuangan ini.*
pp

7 Responses

  1. berita faham…roger n out!!!

  2. Bos, buat satu utk akak plak. Lalalala..
    (Takde keje sungguh daku ini. Huhuhu…)

  3. blh2 tp tak tau nk letak tajuk apa..”senior2 hatiku?”huhu
    akk mmg xde keja sungguh la, akk sj la yg buat utk sy🙂

  4. nak jugak naim..wat tuk sy ae..kak zarina biar die wat sndiri je..die kan takde keje..huhu

  5. …”senior2 hatiku?”… <= Cam x best je tajuk ni. Hahaha..

    *Cik wana ni mmg nk kena, duk buli org je time posa2 ni..

  6. “senior2 pembuli”,,<= ni hasil ilhamku ,tajuk puisi terbaru..khas utk bos and the geng.

    p/s : kpd wana, anggap saja setiap bait kata2 ku pd setiap saat kita bersama tak kira di desa, lab,klas,dlm keta adalah puisi utk mu shbtku :):)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: